Produktsortiment
070830 - Nu lanseras julgransbevattning i julklappform
070726 - Håll koll på dina kablar
070612 - Tysk trädgårdsdesign nu på svenska marknaden
Ladda ner högupplösta bilder på våra produkter, logotyper och tryckmaterial.

Tysk trädgårdsdesign nu på svenska marknaden

I samband med Elmia Garden i Jönköping 7-8 november lanseras den kände tyske designern Manfred von Heeremans trädgårdsprodukter på den svenska marknaden. Detta i form av trädgårdstermometrar med en unik design som hittills inte finns på marknaden.

– På mässan deltar termometrarna, som gjort succé runt om i världen, i en tävling om årets trädgårdsnyhet. Som enda företag i Sverige, Norge och Finland har vi fått distributions-rättigheterna för Manfred von Heeremans produkter, säger Torbjörn Olsson, vd på Includera Sweden AB i Sundsvall.

Manfred von Heereman designar exklusiva trädgårdsdekorationer under namnet Erler & Weinkauff och har sina produkter representerade över hela världen. Han godkänner inte vem som helst som distributör. Torbjörn Olsson träffade den tyske designern på en mässa i Hong Kong för över ett år sedan.

– Jag har länge letat en distributör för de tre länderna men inte hittat någon som lever upp till mina önskemål. Jag är extremt noggrann med att välja rätt distributör. Includera lever upp till alla de krav jag har och i och med vårt samarbete är den sista vita fläcken på europakartan täckt för mina produkter, säger Manfred von Heereman.

I och med avtalet med Manfred von Heereman utökar Includera, som hittills lanserat sina produkter i Sverige, verksamheten till att även omfatta Finland och Norge .

– Vi har funnits i 2,5 år och våra produkter har gjort succé i Sverige. Omsättningen har fyrdubblats, säger Torbjörn Olsson.

Termometrarna är uppföljningen på den lansering av fågelskrämmor som Includera gjorde för två år sedan och som blev en enorm succé. Målsättningen för företaget är att vara en innovatör inom området och arbeta med spännande och kvalitativa produkter.

– På mässan deltar termometrarna, som gjort succé runt om i världen, i en tävling om årets trädgårdsnyhet, Elmia Garden Award.

För mer information, vänligen kontakta: Torbjörn Olsson, VD Includera, tel: 073-945 31 45 Manfred von Heereman, Designer Erler & Weinkauff, tel: +49 172 726 9021

Läs mer om Includera och Erler & Weinkauff:
www.includera.se
www.erler-weinkauff.com