Produktsortiment
070830 - Nu lanseras julgransbevattning i julklappform
070726 - Håll koll på dina kablar
070612 - Tysk trädgårdsdesign nu på svenska marknaden
Ladda ner högupplösta bilder på våra produkter, logotyper och tryckmaterial.

Nu lanseras julgransbevattning i julklappform

I samband med Formexmässan i Älvsjö 30 augusti till 2 september lanserar svenska Includera, som första företag utanför USA, en ny typ av julgransbevattning. Julgranen vattnas från en behållare som är gömd inuti en julklapp.
Julgransbevattnaren som kombinerar både funktion och design har under två säsonger i USA rönt stor uppmärksamhet, bland annat på Oprah Winfrey show. Företaget har sålt mer än 300.000 enheter och har mer än 5.000 återförsäljare över hela Amerika.

Trädgårdsföretaget Includera slöt nyligen avtal med amerikanska Heather Shepardson och hennes företag Ever-Green Seasons, som tagit fram produkten. Avtalet innebär att Includera är första företaget utanför USA med att sälja produkten. Formexmässan i Älvsjö blir avstampet till försäljning på bred front över Sverige.

– Produkten är riktigt bra och ligger helt i linje med Includeras affärsidé om att kombinera funktion och dekoration. Vi kommer främst att sälja julgransbevattnaren till enskilda trädgårds- och blomsterhandlare och till presentbutiker som vill erbjuda sina kunder något utöver det vanliga, säger Torbjörn Olsson, vd på Includera Sweden AB.

Julgransbevattnaren rymmer mer vatten än en vanlig julgransfot, vilket gör att vattnet räcker längre och minskar brandrisken. Granen håller sig dessutom fräsch längre eftersom den barrar mindre.

– Dom som köpt julgransbevattnaren kommer också runt problemet med vattenspill eftersom man nu slipper krypa under granen för att vattna. Paketet vid sidan av granen fylls på ungefär var tredje dag, och är dessutom väldigt dekorativ, säger Torbjörn Olsson.

Går försäljningen i Sverige bra fortsätter Includera att lansera julgransbevattnaren i resten av Skandinavien och norra Europa nästa år.

På Formexmässan i Älvsjö den 30 augusti till 2 september finner ni Includera i monter A25:02. Välkommen att besöka oss! Vi visar självklart upp fler smarta och dekorativa produkter inför julen.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Torbjörn Olsson, vd Includera, tel: 073-945 31 45
Includera Sweden AB ligger i Sundsvall. Företagets satsning på trädgårdsprodukter startade för drygt fyra år sedan och produkterna har gjort succé runt om i Sverige. Ifjol omsatte företaget närmare elva miljoner kronor. Målsättningen för företaget är att vara en innovatör inom området och arbeta med spännande och kvalitativa produkter.