Produktsortiment
070830 - Nu lanseras julgransbevattning i julklappform
070726 - Håll koll på dina kablar
070612 - Tysk trädgårdsdesign nu på svenska marknaden
Ladda ner högupplösta bilder på våra produkter, logotyper och tryckmaterial.

Nu lanseras ett vintervapen på svensk mark

Det kalla krigets hetaste vapen. Ja så uttrycker Includera Vd, Torbjörn Olsson, sig när han med en mening ska förklara vad Sno-Baller är. Produkten som företaget lanserar i samband med Formex-mässan sista veckan i augusti är verkligen det påstår.

Snöbollstången, Sno-Baller, är lika enkel som genialisk och man kan lätt fråga sig varför kom inte just jag på denna lysande idé. Stoppa den i snön, kläm ihop och vips så har man en alldeles perfekt snöboll färdig att kastas mot sitt mål.

Produkten har funnits i USA i mer än 20 år så det är en väl beprövad artikel som Includera stolt kan presentera. Under juli slöt man en överenskommelse med företaget Sagebrush Industries i Springfield om att få distributionsrättigheterna i Skandinavien till Sno-Baller.

– En stor fördel med produkten är att man snabbt kan få fina snöbollar. Ja faktiskt upp till 60 per minut under gynnsamma förhållanden berättar Torbjörn entusiastiskt.

Oavsett om man ska delta i ett snöbollskrig eller om man ska bygga fina lyktor så får man enkelt fina bollar.

– En riktig poäng som man kanske inte tänker på är att bollarna blir mjuka inuti vilket gör dem skonsamma mot sitt mål. Risken att skadas är med andra ord liten jämfört med en handgjord snöboll som kan vara mycket isig.

En rolig anekdot när vi fann produkten berättar Torbjörn är att David Sage, mannen som uppfunnit Sno-Ballern stått på samma mässa i mer än två decennier och pratat sig varm för sin uppfinning. Plötsligt hade han någon i montern som aldrig sett något liknande. Med stora ögon kunde Includeras Vd få se vad funnits i Amerika under lång tid. Det här är beviset att man aldrig kan nå alla på en marknad så om man som denne man står på samma mässa i evigheter och visar något. Det finns alltid någon som inte sett vad du har, avslutar Torbjörn med ett leende.

På Formexmässan i Älvsjö den 27-31 augusti finner ni Includera i monter A25:02. Välkommen att besöka oss! Vi visar självklart upp fler smarta och dekorativa produkter inför julen.

För mer information och bilder, vänligen kontakta:
Torbjörn Olsson, vd Includera, tel: 073-945 31 45
Eller gå in på vår hemsida: www.includera.se
_______________________________________________________________________
Includera Sweden AB ligger i Sundsvall. Företagets satsning på trädgårdsprodukter startade för drygt fem år sedan och produkterna har gjort succé runt om i Sverige. Målsättningen för företaget är att vara en innovatör inom området och arbeta med spännande och kvalitativa produkter.